بالشتک هوا چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

یه مرد که داره فکر میکنه بالشتک هوا چیه

فهرست مطالب

وقتی که شما نیاز به حمل و انتقال اجسام ریز و شکستنی دارید وقتی می خواهید این اجسام از هر گونه ضربه و شکسته شدن و آسیب دیدن در امان بمانند نیاز به کوسن هوا و یا همان بالشتک هوا دارید و خلاء این ضربه گیر های بسته بندی اینجاست که حس می شود.

بالشتک هوا یک نمونه از ضربه گیرهای بسته‌بندی است. با اختلاف ارزان ترین و همچنین کاربردی ترین نوع ضربه گیر ها این بالشتک‌های هوا هستند. به علاوه بسته‌بندی ایمن و خلاقانه برای شما ایجاد میکنند که بر روی جذب مشتری و همچنین سالم رسیدن کالا به دست مشتری نقش موثری دارند.

تفاوت اصلی این بالشتک‌های هوا نحوه خرید و استفاده آنها است زیرا این ضربه گیرها در قالب رول در اختیار شما قرار میگیرند و شما با استفاده از دستگاه تولید بالشتک هوا این رول ها را باد میکنید.

بالشتک هوا چیست؟

بالشتک هوا مدتی است که جایگزین انواع نایلون های حباب دار گردیده است. از این محصول می توان در بسته بندی کردن لوازم شکستنی استفاده نمود. همانطور که از نام آن مشخص است، ضربه گیر هوا در واقع یک پلاستیک مقاوم می باشد که دارای مقدار زیادی هوا است. قیمت پایین تر و کاهش هزینه های ارسال محصولات از مهم ترین دلایل افزایش روز افزون استفاده از بالشتک هوا می باشد.

عکس بالشتک هوا

مزایای استفاده از بالشتک هوا

بالشتک هوا در دسته محصولات ضربه گیر هوا قرار دارد. به نوع دیگر این محصول در خانواده نایلون های حبابی که در گذشته برای بسته بندی مرسولات استفاده می شد قرار دارد. یک پلاستیک مقاوم که دارای حجم زیادی هوا است ساختار اصلی بالشتک هوا می باشد. در نگاه اول کاربرد این محصول ساده به نظر می رسد. اما مزیت های بیشمار بالشتک هوا سبب گردیده تا امروزه اکثر فروشندگان جهت محافظت از محصولات و شیک تر نمودن بسته بندی خود از آن استفاده کنند.

مزیت‌های اصلی که میتوان به بالشتک هوا نسبت داد عبارت‌اند از :

۱.محافظت کامل از مرسوله شما

بسته بندی با بالشتک هوا

بالشتک های هوا برای مراقبت از مرسوله شما بسیار مناسب می باشد. جنس مقاوم پلاستیک بکار رفته و همچنین جلوگیری از ایجاد خلاء بین کارتن بسته بندی و محصول از اصلی ترین علت این موضوع است. از همین رو اگر محصول شما قرار است به مسافت طولانی ارسال گردد هیچ نگرانی از بابت آسیب دیدگی آن نخواهید داشت.

از طرفی اهمیتی ندارد که شما از بالشتک هوا در چه موردی استفاده می کنید. ممکن است قصد فرستادن یک شی شکستنی به دوست خود را داشته باشید. یا شاید قصد بسته بندی یک کالای به خصوص و با حساسیت بالا را دارید. حتی ممکن است کالای شما دارای ابعاد و اندازه بزرگی باشد. در همه این شرایط ضربه گیر هوا می تواند بهترین گزینه جهت محافظت کامل از محموله شما باشد.

۲.هزینه پایین تر

با کمک بالشتک هوا شما نه تنها یک بسته بندی خوب و ایده آل برای محصولات خود خواهید داشت، بلکه در هزینه های خود صرفه جویی به عمل آورده اید. نایلون های حبابدار و سایر ضربه گیرها دارای ساختار پیچیده تر و هزینه بالاتر می باشند. از همین رو بکارگیری بالشتک هوا می تواند معقول ترین گزینه برای بسته بندی محصولات شما به شمار رود.

۳.بسته بندی شیک و خاص

بسته بندی محصولات نزد مشتریان از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار می باشد. اگر شما در این مورد دقت کافی به خرج ندهید، به طور حتم نارضایتی مشتریان و کاهش آمار فروش را تجربه خواهید کرد. استفاده از بالشتک های هوا در بسته بندی می تواند اهمیت فروشنده برای جنس خریداری شده را به کاربر منتقل کند.

همچنین به کمک این محصول شما بسته بندی زیباتر و شکیل تری خواهید داشت. این مورد نیز به بهود آمار فروش و توسعه کسب و کار شما نیز کمک شایانی می رساند.

۴.نگه داری آسان تر

اگر شما برای محافظت از مرسوله های خود از ضربه گیر های حبابی استفاده نمایید، نیاز به فضای زیادی برای انبار کردن و نگه داری خواهید داشت. از طرفی به دلیل حجم زیادتر، هزینه حمل و نقل بیشتری را نیز متحمل خواهید شد. بالشتک هوا به صورت رولی و کم حجم تولید و عرضه می شوند. این محصولات فوق العاده سبک بوده و انتقال آن براحتی صورت می گیرد. همه این نکات نشانگر برتری بالشتک هوا و تاثیر مثبت در کاهش هزینه های نگهداری و حمل و نقل می باشد.

۵.جلوگیری از آسیب به محیط زیست

کم خطر بودن برای محیط زیست را می توان از مهم ترین ویژگی بالشتک هوا دانست. در تهیه و تولید این محصول از متریال قابل بازیافت و بهینه استفاده گردیده است. همچنین هنگام تولید آن گاز گلخانه ای کمتری ایجاد می شود. از همین جهت می توان گفت که خرید بالشتک هوا هیچ گونه آسیبی برای محیط زیست نخواهد داشت و این محصولات پس از بلااستفاده شدن به راحتی در محل های دفن زباله تجزیه می شوند.

۶.امکان تبلیغ برند

بالشتک های هوا جنس پلاستیکی و طراحی ساده ای دارند. به همین علت می توان به راحتی آن را با طرح دلخواه خود چاپ نمود. این طرح می تواند شامل لوگو، نام برند، آدرس سایت و … باشد. در صورت استفاده از کوسن هوا طرحدار شما یک تبلیغ ایده آل و با کمترین هزینه تمام شده خواهید داشت.

۷.تنوع در اندازه

تنوع بالا در اندازه یکی از دیگر مزیت های خرید بالشتک هوا می باشد. شما می توانید با توجه به نیاز خود این محصول را در ابعاد دلخواه سفارش دهید. با این کار شما توانسته اید تا در هزینه بسته بندی خود صرفه جویی نموده و دقت کار خود را افزایش دهید. البته سعی کنید از مراکز معتبر آن را تهیه کنید تا جنس نامرغوب نایلکس آسیبی به دستگاه وارد نکند و کیفیت کاربردی بالشتک ها حفظ شود.

گیف بالشتک هوا

کاربرد های بالشتک هوا

بالشتک هوا محصولی جدید است و بسیار مناسب برای جاگزین شدن هر نوع ضربه گیری که در بسته‌بندی ها استفاده میکنید. برای مثال کیف فروشی ها دیگرنیاز نیست داخل کیف های خود را با کاغذ های باطله پرکنند. میتوانند از بالشتک های هوا ضربه گیر که بسیار شیک تر و زیبا تر هستند استفاده کنند.

یا حتی فروشگاه های آنلاین مانند دیجی کالا که برای بسته‌بندی خود از این بالشتک ها استفاده میکنند. این کار موجب سالم ماندن محصولات و همچنین زیبایی بسته‌بندی آنها میشود. اما دلیل اصلی استفاده از بالشتک ها این نیست.

اما چرا این بالشتک ها برای فروشگاه های بزرگ جذاب تر هستند؟

در گذشته این فروشگاه های بزرگ برای بسته‌بندی خود و ایمنی محصول از نایلون حبابدار استفاده میکردند. این نایلون ها بسیار خوب بودند اما وقتی پای سفارشات زیاد و زمان کم در میان باشد اصلا انتخاب درستی نیستند. این نایلون های حبابدار  باید انبار میشدند که همین هزینه اضافی روی دست آنها میگذاشت. همچنین انبار کردن آنها بصرفه نیست چون شما دارید حجم زیادی هوا را انبار میکنید. پس راه حلی به وجود آمد به نام دستگاه های بالشتک هوا که بتوانند این نایلون ها را به صورت رول های کم حجم تحویل بگیرند و برای استفاده پر باد کنند .

نحو تولید بالشتک هوا

تولید بالشتک با استفاده از دستگاهی که بسته‌های حبابی شکل در ابعاد مختلف تولید می‌کند انجام میشود. دستگاههای تولید بالشتک هوا کاربرد فراوانی در صنعت بسته‌بندی دارند. در واقع این دستگاه با تولید بالشتک هوا، فضای خالی موجود در بسته‌بندی را پوشش داده و از آسیب‌دیدن محصول جلوگیری می‌کند. حال زمانی که صحبت خرید دستگاه تولید کوسن هوا می‌شود،  فاکتورهای زیادی وجود دارند که هنگام انتخاب دستگاه تولید بالشتک هوا باید در نظر گرفت.

مشخصات و ویژگی‌های دستگاه تولید بالشتک هوا

دستگاه تولید بالشتک ‌هوا یکی از دستگاه‌های صنعتی است که وظیفه تولید بسته‌های حبابی شکل جهت محافظت از محصولات مختلف را دارد. این دستگاه در عرض 20 الی 30 ثانیه گرم می‌شود و می‌تواند حجم زیادی از بالشتک هوا را در زمان کمی تولید کند. همچنین سرعت بالای دستگاه، باعث صرفه‌جویی در زمان و بالا‌رفتن سرعت انجام کار می‌شود. این دستگاه مزایای بسیار دیگری هم دارد که آن را به یکی از تجهیزات پرکاربرد در صنعت بسته‌بندی محصولات مختلف از جمله لوازم آرایشی، تجهیزات صنعتی، لوازم خانگی و…تبدیل کرده است.

نتیجه گیری

با گسترش صنعت بسته‌بندی و اهمیت ارسال محصولات بدون آسیب‌دیدگی، اکثر تولید‌کنندگان این روزها درصدد انتخاب بهترین روش بسته‌بندی محصولات خود هستند.  در این میان استفاده از بالشتک حبابدار و کوسن هوا یکی از بهترین راههای محافظت از محصول در بسته‌بندی است.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

کاهش هزینه فروشگاههای آنلاین

کاهش هزینه‌های فروشگاه آنلاین

در این مقاله به توضیح راهکارهای کاهش هزینه های فروشگاه آنلاین میپردازیم و برخی راهها از جمله استفاده از بالشتک هوا را شرح میدهیم
انواع دستگاه وکیوم صنعتی

دستگاه وکیوم بسته بندی چیست و انواع آن کدام است؟

در این مقاله به توضیح انواع دستگاه وکیوم بسته بندی میپردازیم و برخی از نکات مهم هنگام خرید این دستگاه را شرح میدهیم
یه مرد که داره فکر میکنه بالشتک هوا چیه

بالشتک هوا چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

در این مقاله به بررسی بالشتک هوا میپردازیم مزایا و کاربرد آن را در صنایع مختلف بررسی میکنیم و در نهایت نحوه تولید آن را شرح میدهیم