مزایای استفاده از بالشتک هوا

بسته بندی با بالشتک هوا

فهرست مطالب

اگر تا به حال چیزی از آمازون سفارش داده اید، احتمالاً می دانید دقیقاً در مورد چه چیزی صحبت می کنیم. این غول تجارت الکترونیکی از اولین کسانی بود که از این بالشتک‌های پلاستیکی پر از هوا وارد سیستم بسته بندی خود کرده است. بالشتک های هوا کیسه‌هایی با اشکال مربع و مستطیل در طول و عرض سفارشی است؛ که بنا به سفارش شما و نسبت به حجم و فضای خالی، داخل بسته بندی یا میزان ضربه گیری مورد نیاز شما داخل کارتن استفاده میشود. بالشتک‌های هوا از حرکت یا برخورد اقلام داخل کارتن و هر گونه خسارت در اثر ضربه خارجی، هنگام ارسال، جلوگیری میکنند و فضای خالی داخل بسته بندی را پر میکنند. بالشتک‌های هوا در حالی که بسیار نازک و سبک وزن هستند در برابر ترکیدگی مقاومت بالایی دارند .

چرا از بالشتک هوا استفاده میکنند؟

هنگامی که شما نیاز به حمل اجسام نسبتاً سبک یا شکستنی دارید این اجسام به خاطر حجم کم، فضای زیادی را داخل بسته بندی شما اشغال نمیکنند، و در نهایت فضای داخل بسته بندی پر نمیشود این فضای خالی با روشهای مختلفی پر میشود، که بالشتک های هوا بهترین گزینه برای این کار به حساب می‌آیند.

کاهش هزینه خرید و حمل و نقل

با استفاده از بالشتک هوا هزینه حمل و نقل و بسته بندی تا حد چشمگیری کاهش می‌یابد. چرا که ساختار بالشتک هوا از 90٪ هوا و 10٪ پلاستیک ساخته شده است که این امر باعث کاهش وزن بسته‌بندی نسبت به فوم یا پلاستیک حبابدار و حتی روزنامه باطله میشود.

قابل بازیافت بودن

همچنین قابل بازیافت بودن بالشتک های هوا و حجم کمی که بالشتک هوا نسبت به موارد دیگر اشغال می کند (حتی روزنامه باطله ) تخریب زیستی کمتری نسبت به موارد مشابه دارد. پس با استفاده از بالشتک هوا پلاستیک به مراتب کمتری در محیط به جا خواهید گذاشت.

امکان چاپ لوگو و مشخصات


از دیگر مزایای استفاده از بالشتک هوا چاپ لوگو و مشخصات فروشگاه شما بروی بالشتک هوا است. این امکان علاوه بر برند سازی حس خوب رو به رو شدن با کالای اورجینال را در مشتری ایجاد خواهد کرد و امکان خرید دوباره را به نوبه خود افزایش میدهد.

اشغال فضای کمتر نسبت به موارد مشابه


از فواید دیگر استفاده از سیستم بالشتک هوا این است که به خاطر امکان تولید در فضای کم، این سیستم در انبار بسته بندی شما  فضای کمی را اشغال خواهد کرد.

روشهای پر کردن کارتن بسته بندی برای محافظت از کالا چیست؟

بسته بندی روشهای متعددی دارد(روشهای مختلف بسته بندی) که در اینجا فقط به دو روش معمول میپردازیم

بسته بندی با فوم

فوم از سالیان گذشته بعنوان ماده مورد استفاده برای پر کردن فضای خالی و محافظت از محصولات در هنگام حمل و نقل بوده است. این ماده در حالی که ممکن است برای برخی مشاغل خوب کار کند، معایب بزرگی مثل غیر قابل تجزیه بودن را دارند و تحقیقات نشان می دهد که بیش از یک میلیون سال طول می کشد تا شروع به تجزیه در محل‌های دفن زباله کنند، بازیافت آنها دشوار است و امکان تولید آنها در اکثر مناطق امکان پذیز نیست. ساخت پلی استایرن – ماده ای که برای ساختن بسته‌های فومی استفاده می شود – در آلودگی هوا نقش زیادی دارد و خطرات زیادی نیز برای سلامتی انسان در پی دارد.

پلاستیک حباب دار

یکی دیگر از روشهای مرسوم بسته بندی محصولات استفاده از نایلون حبابدار است که این مورد نیز مزایا و معایب خود را دارا میباشد. پلاستیک حباب دار برای فروشگاههای با تیراژ فروش پایین -نهایتا یک محصول در روز- صرفه اقتصادی دارد ولی برای فروشگاههای آنلاین بزرگ به هیچ وجه مناسب نیست چرا که شما برای تهیه نایلون حباب دار درصدی از هزینه را برای هوا پرداخت کرده اید. این موضوع در استفاده بالشتک هوا اینگونه نیست و شما فقط هزینه پلاستیک خام را پرداخت میکنید.یکی دیگر از مشکلات استفاده از این محصول این است که به عنوان مثال صد کیلو نایلون حبادار فضای زیادی را در انبار اشغال می کند ولی صد کیلو رول بالشتک هوا داخل فضای انبار بسته بندی شما نهایت یک متر مربع را اشغال می کند.

با انتخاب سایز مناسب بالشتک هوا در بسته بندی محصولات خود، از استفاده بیش از حد پلاستیک جلوگیری میکنید و با استفاده از پرفراژی که بالشتکها را از همدیگر جدا میکند میتوانید به سرعت، تعداد مورد نیاز بالشتک را جدا کرده و داخل بسته بندی استفاده کنید.

بسته بندی مستقیماً بر رضایت مشتری و قصد خرید دوباره تأثیر می گذارد. مطالعات اخیر نشان می دهد که مشتریان در صورت رضایت از بسته بندی، 20 درصد بیشتر تمایل به خرید و استفاده از محصولات شما دارند.این امر شرکت‌های صنعت بسته‌بندی را تحت فشار قرار می‌دهد تا بسته‌بندی را با تمرکز نه تنها بر ظاهر، بلکه بر عملکرد و ایمنی آنها ایجاد کند.علاوه بر این، از آنجایی که بسته‌بندی برای برندسازی و خریدهای مکرر امری کلیدی است، شرکت‌های صنعت بسته‌بندی نیز مجبور هستند دائماً رضایت مشتری را اندازه‌گیری کنند و در تولیدات خود تغییراتی ایجاد کنند تا اعتبار برند و حفظ مشتری را افزایش دهند. اینجاست که شرکت‌ها به اهمیت استفاده از تحلیل رضایت مشتری پی میبرند.

 

تلاش مجموعه ایمن پک برای هر چه بهتر شدن صنعت بسته بندی ایران همچنین بهبود کیفیت بسته بندی محصولات صادراتی است .

احمد رمضانی علیه السلام

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

کاهش هزینه فروشگاههای آنلاین

کاهش هزینه‌های فروشگاه آنلاین

در این مقاله به توضیح راهکارهای کاهش هزینه های فروشگاه آنلاین میپردازیم و برخی راهها از جمله استفاده از بالشتک هوا را شرح میدهیم
انواع دستگاه وکیوم صنعتی

دستگاه وکیوم بسته بندی چیست و انواع آن کدام است؟

در این مقاله به توضیح انواع دستگاه وکیوم بسته بندی میپردازیم و برخی از نکات مهم هنگام خرید این دستگاه را شرح میدهیم
یه مرد که داره فکر میکنه بالشتک هوا چیه

بالشتک هوا چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

در این مقاله به بررسی بالشتک هوا میپردازیم مزایا و کاربرد آن را در صنایع مختلف بررسی میکنیم و در نهایت نحوه تولید آن را شرح میدهیم